18 Eylül 2019 Çarşamba

İyi Giyinmek Kimin Hakkı ?



''hangi kıyafet moda ? '' ,
''nasıl daha cool görünürüm ? ''' ,
''hem uygun hem hesaplı alışverişi nasıl yaparım ? ''

bu sene üniversiteli Tuhaf olarak bunlara çalıştım.Daha çok hareket ettim.Daha çok riske girdim.Gelin biraz bunun dedikodusunu yapalım...


risk almaya hazır birey

Yurda akşam on'da girdim.Başka bir şehirde yaşadım.Dört aya yakın memleketime gelmedim.
O şehirde ilçeler arası seyahatimi navigasyonla yaptım.
Daha fazla arkadaşımla buluştum.Yepisyeni ve birbirinden tuhaf ♥ insanlar tanıdım.Tabii ki zor şeyler de yaşadım.Bununla ilgili bir sürü süreç atlattım.O kadar çok fotoğraf çektim ki telefonumun belleği doldu...
çizgili parçaları kombininize dahil edin :D 

İlk defa midye yedim.İlk defa kokoreç yedim.İlk defa konsere gittim.Rap konseriydi bu cesaretine tükürem tuhaf .İlk defa Starbucks'a gittim.Bir köye -bir yardım kuruluşuyla- yardıma gittim.Favori yazarımdan imza aldım.Masa tenisinde madalya kazandım.Bir sürü şey...Paramı bitirdim çok çok parasız kaldım.Otobüse ruhumu kaybedercesine koştum.
Ha bir de bir enstruman çalmayı öğrendim.
ukulelem E.

Kendi kendime ! 
Eminim ailesinin yaşadığı şehirden farklı bir şehirde okumaya giden insanlar ilk senelerinde benzer deneyimler yaşıyor.
Ama bunların fikren yüz km uzağında miniminnacık bir detay vardı.

Bu detay modayı takip etmek ve güzel görünmekle alakalı .....
Şimdi üniversiteliyiz falan ya hani , bir bakımlı olmamız lazım.Bir başka olmamız lazım.Yapmamız lazım bunları.Sonra işte düşündüm ben de .Bayağı düşündum.Yapmamız -bize yapmamız gerektiği dayatılan- gerekenlerin garipliğini fark ettim.
İnstagram başlangıçlı olmak üzere hep
 ''daha güzel görünmelisin''
''daha güzel selfieler çekilmelisin''
''daha iyi yerlere gitmelisin ''
hatta ''bu iyi yerler bile moda olanlardan olmalı , onlara gidip yer bildirimi yapmalısın''
benzeri öğütler aklımıza işliyor..
Bilerek veya bilmeyerek...
.
.
.
Bu kelimeleri yazan ben de , okuyan sen de bununla karşılaştık.Bir yerde mutlaka özendik ne bileyim.Özendik ki yaptık.Yaptık da destek verdik anam...
capitalism , me and pınar 

Ondan dolayı aynı muhite 5-6 tane lokmacı açtılar.Vasıfsız kitap-kafeler çoğaldı.Ne idüğü belirsiz mekanlar canlı müzik falan ayağına öğrencileri kullandılar.


Hadi onu geçtik.
Hepimiz havalı olmak havalı yerlere gitmek isteriz.Ben buna savaş açmıyorum.Starbucks'a savaş açmıyorum.

starbucks

Doğu ekspresi modasına savaş açmıyorum.Aleyna Tilki'ye bile savaş açmıyorum.
Ama oturuyorum şu giyinme tarzımızın insanların bize bakış açılarına olan etkisini düşünüyorum.
Nispeten daha özensiz giyindiğimde benliğim bana şöyle bir mesaj iletiyor.

''
Tuhafcım ... 
Ne yaparsan yap , hangi savaştan geçmiş olursan ol , hangi tecrübeleri edinmiş olursan ol.Birçok insanın kıyafet filtresine takılacaksın.Neşe filtresine takılacaksın.Ben bu yüzden defolup gidiyorum...
Sevgiler öz güvenin ve kendine saygın... 
''




Ne yapılır ne edilir nasıl daha cool olunur hala çabalıyorum.Hiç de vazgeçmiyorum inşalla..
cool me
Almak istediğim bir sürü yüksek bel kumaş pantolon , babet ,  bir sürü yaka broşu falan var.Yani izniniz olursa ben biraz daha para harcayacağım bu konuya.


Toplum bende mutasyon mu yaptı nedir , eminim sizde de etkilidir.
İstediğim gibi giyinemeyince kendimi kötü hissediyorum dürüst olmak lazım ...
Bilmiyom yani , belki -insanlar ve ben yani biz- daha çok severiz Tuhaf'ı Böyle....

Ne diyorlar giyim markası reklamında İyi Giyinmek Herkesin Hakkı...
Tabii paran varsa ; o da ayrı bir konu....








Do not check out my Instagram account .

Gizem loves being Tuhaf 🌙 , 180919 , 15:58 





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder