26 Mart 2016 Cumartesi

Edna (Edna ne demektir ? ) |K e l i m e y u m a ğ ı


Evet .Bütün dünya nefesini tutmuş ve Sayın SofieMary'den  açıklama yapmasını  bekliyor .SofieMary kürsüde .Habercilerin sorularını alıyor .İlk soruyu yabancı olduğu belli olan , teni bembeyaz sarı saçlı , mavi gözlü bir kadın alıyor ve Rus olduğu ,Rus aksanıyla konuştuğu İngilizcesinden pek ala anlaşılıyor.


''How can kjdfhwoeıf wepofwe this  kofkeo blog f'^%&/(%& eofokeofekf ''


çevirmenin sesi yankılandıkça SofieMary konuşacaklarını kafasında tasarlıyor .



''BU KADAR ÖNEMLİ BİR POSTU YAZMAYA NASIL KARAR VERDİNİZ ? '' 


''Çocukları pistten alalım yenge ''



''Sebeb-i ziyaretim yeni öğrendiğim kelimeleri post halime getirip blogumda paylaşmaya karar vermiş bulunmakta olmam ''

''26.03.2016 'nın kelimesi 




EDNA

.
.
.
.



BU durumla alakalı bir YongPal repliği

Gırgır yapmayı geçip , asıl amacımı kısa bir şekilde özetliyorum .

EDNA


*   Kelimemiz arapça kökenli ve bir sıfat ,

*  ''deni '' kökünden geliyor ve aynı kökten gelen kelimelerin ''dünya '' ve ''denyo'' olması çok manidar.


Sözlüklerde 

- http://www.nedirnedemek.com/edna-nedir-edna-ne-demek-


sf. (edna:) esk. Çok aşağı, en alt düzeyde

-http://www.nedemek.org/edna+nedir-

Pek aşağı, en alçak. Pek az, pek cüz'i. * Çok yakın


Kelimemizle ilgili örnek cümlemiz ; 

İlmin âlâsı da olur, ednası da!” -H. R. Gürpınar. 

SofieMary Duası;

Allah bizi edna olanlardan sakınsın . 




4 yorum:

  1. Çok güzel bir kelimeyi çok hoş anlatmışsın.
    peki dünya ne demek edna ile ne alakası var biliyor musun?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim .Çok sağol.Dünya kelimesininin karşılığını tam olarak bilmiyorum ama , dünya kelimesi aşağı olan aşağı taraf manasına da geliyormuş .Ondan dolayı dünyanın geçiciliğiyle bir alakası olabilir :D

      Sil
    2. deni kökünden geliyor dediğin için arapça biliyor olduğunu düşündüm. o yüzden sordum. ama sanırım bilmiyorsun. ben o zaman en anlaşılabilir olarak açıklayım:
      fransızca gibi arapça da da kelimlerin eril ve dişisi var.
      edna kelimesinin dişisi de dünya.
      ve tabi edna ile aynı manaya geliyor :D

      Sil
    3. Doğrudur vallahi :D Çok teşekkür ederim açıkladığın için.Arapçayla ilgili ufak tefek şeyler biliyorum biraz kelime bilgisi , biraz yapı maalesef .Kendimi geliştirmek de istiyorum bu konuda.Dini boyutunun dışında , Türkçe de bir sürü kelimenin kökü Arapça ve bir şekilde çekimlenmiş haldeki kelimeler .Bundan dolayı ilgimi çekiyor .Tekrar teşekkür ederim :D

      Sil